SPRAWOZDANIE Z WYJAZDU DO ŁĘCZYCY

Opublikowano: piątek, 05, maj 2017

W piątek siódmego kwietnia nasza klasa (VI b) wraz z klasą IV a i IV b wzięła udział w wycieczce do Łęczycy. Wyjechaliśmy o 8.15. Najpierw udaliśmy się do kina „Górnik”, a potem do zamku. Naszymi opiekunkami były panie: Aleksandra Kisser, Ewa Gapsa, Marta Stańczyk i Sylwia Kuzaniak.

O godzinie 9.00 rozpoczął się film pt. ,,Piękna i Bestia”. Wszyscy zasiedli w fotelach i śledzili fabułę z wielkim zainteresowaniem. Na początku film wydawał się nieco nudny, ale akcja szybko zaczęła się „rozkręcać”. Zaciekawiła nas niezwykła historia Belli, która aby ratować ojca, gotowa była zamieszkać z odrażającym potworem. Wszystko przedstawione było naprawdę zabawnie, zwłaszcza rozgadane świeczniki i rozśpiewane zegary! Nie brakowało jednak również wzruszających, smutnych momentów, np. gdy uosobiony imbryk zamienił się w zwykły kuchenny sprzęt lub gdy ranna Bestia żegnała się ze swą ukochaną. Zachwyciły nas kunsztowna scenografia, efekty specjalne i piękna muzyka. Film skończył się około godziny 11.00.
Po opuszczeniu kina udaliśmy się na pieszo do zabytkowego zamku królewskiego, w drodze towarzyszył nam delikatny wiosenny deszcz. Kiedy byliśmy na miejscu, przywitała nas miła pani przewodnik, która oprowadzała nas po zamkowych komnatach. Opowiadała różne ciekawe historie związane z tą XIV- wieczną budowlą i Łęczycą oraz diabłem Borutą. Wysłuchaliśmy opowieści o średniowiecznym rycerstwie i obejrzeliśmy elementy uzbrojenia. Było sporo strasznych, a także bardzo śmiesznych sytuacji. Na koniec poszliśmy na wieżę widokową. Przemierzaliśmy ciemne korytarze i pokonywaliśmy nieoświetlone schody, czując na plecach oddech diabła Boruty. Kiedy byliśmy na samym szczycie, oglądaliśmy Łęczycę z góry i robiliśmy pamiątkowe zdjęcia. Przy wyjściu z zamku było można kupić sobie drobne upominki. Na szczęście wkrótce przestało padać i tak jak obiecały panie poszliśmy na lody. Nie zabrakło śmiechu i żartów.
Około 13.30 udaliśmy się do autobusu i pojechaliśmy z powrotem do szkoły. Wyprawę do Łęczycy z pewnością zaliczamy do udanych! Według mnie takie wycieczki powinny odbywać się częściej, ponieważ wzbogacają naszą wiedzę o najbliższym regionie i bardzo integrują grupę.