Wycieczka do ziemi Suwalsko - Augustowskiej

Opublikowano: czwartek, 20, czerwiec 2019

3 czerwca 2019 roku uczniowie klas trzecich gimnazjum udali się na pięciodniową wycieczkę do ziemi Suwalsko - Augustowskiej oraz do Wilna.

Uczestniczyło w niej 45 osób i wspaniałe grono opiekunów, przewodnik, a także nasz kierowca. Pierwszego dnia byłoby nudno, gdyby nie pan Mirosław Worona, który oprowadzał nas po Muzeum Twierdzy Osowiec. To on udzielał nam cennych rad, wskazówek. Sądzimy, że przydadzą nam się w przyszłości. Pan przewodnik zaimponował nam rozległą wiedzą - było super. Drugiego dnia zwiedzaliśmy centrum Augustowa. Udaliśmy się tam pieszo. Niestety, było daleko i po powrocie nikt z naszej grupy, oprócz wyjątkowych turystów, na nic nie miał siły. Spędziliśmy więc wolny czas w pokojach integrując się, a następnego dnia wybraliśmy się do WILNA, stolicy Litwy. Widzieliśmy najciekawsze zakątki tego pięknego miasta, m. in. cmentarz na Rossie, Kaplicę Ostrobramską oraz archikatedrę pod wezwaniem świętych Stanisława i Władysława. W drodze powrotnej zwiedziliśmy zamek książęcy w Trokach. Po powrocie zjedliśmy obiad i rozeszliśmy się do pokoi. 6 czerwca upłynął nam pod znakiem sportu i rekreacji. Uczestniczyliśmy w wycieczce kajakowej i rowerowej, a także, jak prawie co dzień, byliśmy na plaży. Pobyt na niej został skrócony z powodu nadciągającej burzy. Wieczór spędziliśmy przy ognisku, jedząc kiełbaski, tańcząc i śpiewając. Ostatniego dnia, w drodze powrotnej zwiedziliśmy Skansen Kurpiowski w Nowogrodzie. W tym pięknym miejscu poczuliśmy, jakby czas zatrzymał się . W dobrych humorach dotarliśmy do Parzęczewa, gdzie czekali na nas kochający Rodzice. Chcielibyśmy podziękować za mile spędzony czas naszym wspaniałym opiekunom: Pani Małgorzacie Antosik, Pani Katarzynie Kurowskiej, Pani Izabelli Kudelskiej oraz Panu Marcinowi Kuzaniakowi, a także Panu przewodnikowi i Panu kierowcy. Wyrazy wdzięczności pragniemy przekazać Naszej Kochanej Wychowawczyni- Pani Katarzynie Zatorskiej -Pacel, która niestety nie mogła uczestniczyć w tej wycieczce. Jesteśmy przekonani, że była z nami sercem i myślami. Spędziliśmy razem cudowne chwile. Bardzo żałujemy, że już niebawem będziemy musieli się rozstać.